raya haji 2012

2:51 PM Hafezahzainudin Z 0 Comments

salam readers…

raya haji tahun ni beraya di umah baru ahkak, tmn lagenda, labis… kami sekeluarga bertolak dr kelantan hari khamis pagi… sampai di johor lebih kurang pukul 8.30 malam… oleh kerana sampai pun dh malam, badan pun letih.. maka tidur je la kerja nya…

pagi raya nya pulak, menu utama nasi bukhari… rempah2 mak dh matikan siap2..tinggal campur dgn beras & petik suis rice cooker aje.. maka ahkak pun xde la bersilat di dapur sgt… lepas sembahyang raya, mak ngah & anak2 datang beraya ke rumah & kami  terus pulang ke kampung smpai petang… kaum adam sembahyang jumaat pun di kampung.. pastu masing2 dh penat giler.. anak2 dh merungut nk balik.. kami balik labis dlm pukul 4 giteww…

keesokkannya pulak, beraya umah kaum kerabat di labis dlm 3 buah rumah… malam tu bergasak lah bebudak ni main bunga api kt car porch…

pagi ahad pulak, kami bersiap2 nk bertolak pulang ke kelantan… nasib baik jalan x jem.. sampai di pasir mas dlm pukul 10 malam..

enjoy the pics…

You Might Also Like

0 comments: