ramadhan bakal berakhir..

4:34 PM Hafezahzainudin Z 1 Comments

salam readers,

dalam kesibukan kerja, cari baju raya,kuih raya,kasut raya,tudung raya,songkok raya,setokin raya, sedar x sedar ramadhan sudah sampai ke penghujung… tahun ini alhamdulillah merupakan kali ke-4 ahkak dpt berpuasa penuh gara2 ketermengandungan ini… hihihi.. so x payah la kalut nk ganti puasa lepas ni.. kita puasa sunat ajer…

ramadhan kali ini mengajar ahkak banyak perkara.. banyak jugak improvement dlm diri ahkak.. contohnya kalau tahun lepas asyik beli lauk di param sajer, tahun ni gigih memasak.. tatkala si isteri yg cumil ini berperang di dapur, maka si suami yg gagah perkasa pula gigih berperang dgn anak2 cumil 3 org iteww.. kadang2 sis suami yg gagah perkasa turut tumbang di medan perang apabila terlepek di depan tv sambil membiarkan askar2 ciliknya berperang sesama sendiri.. maka gegak gempita la satu rumah dgn suara 2nd komander memberi arahan drp dapur sambil tangan gigih memegang sudip…

tidak ketinggalan juga tahun ini satu improvement bila mana dpt mengerjakan solat tarawikh sekali.. iye, sekali ajer.. tahun lepas non-ado.. tahun lepas-lepas non-ado jugak.. kira peningkatan la tahun ni.. itupun sebab ader mak yg tolong tengokkan budak2 masa dia datang sini.. dapat lah ahkak gi tarawikh dgn widad & mr hubby… tapi buat 8 rakaat je.. sebab widad dh mengadu penat..

tahun ni giliran beraya di kedah.. persiapan alhamdulillah berjalan dgn lancar.. baju kurung ahkak + anak pompuan 3 pasang, baju melayu abeed 2 pasang,baju mr hubby sepasang aje sbb dia kata buat apa baju raya banyak2.. baju kasual anak2 masing2 ader lebih 3 pasang.. ahkak main rembat ajer..mula2 beli 2 pasang sorang..pastu mcm rasa x cukup..then beli lagi..boros?? ye, saya memang boros… kasut raya semua ada sepasang sorang.. termasung mak buyung yg pd awalnya nk pakai selipar cabuk sajork..tapi mengenangkan aper kelas pakai selipar jepun yg dibeli masa gi sunway lagoon hari tu,terpaksalah menggagahkan diri mengunjungi butik kasut yg ada.. tapi tetap la pilih pattern cam selipar jepun..pasal kaki dh mengembang..sandal karang takut x boleh sarung pulak.. saya juga turut menghadiahkan mak 3 pasang kain yg sama pattern dgn baju raya kami..walaupun x beraya di johor,tapi kami tetap pakai baju yg sama tema kekdahnya..

puasa kali ni ahkak berjaya mencuba beberapa resipi baru.. ikan bakar, puding roti,udang+sotong tempura (ala,campur tepung tempura je pun)…menu yg lain tu dh biasa masak.. so far hasil air tangan mendapat pujian terutama puding roti.. kembang sekejap… cuma ahkak x sempat nk buat kuih raya..mcm sempat..pukul 9 mlm dh tutup lampu..ekekeke…

maka di kesempatan ini ahkak nk memohon seribu maaf kepada pembaca semua sekiranya ada perkataan ahkak yg mengguris hati korang.. selamat hari raya..maaf zahir batin..

You Might Also Like

1 comment: