evil than evil!!!

3:57 PM Unknown 2 Comments

lebih teruk dr syaitan.. lebih kejam dr binatang.. lebih hina dr najis.. lebih hampeh dr ulat sampah.. lebih dasyat dr mala petaka bumi.. cikjah xtau nk kata aper lagik... yg penting derang ni mmg sgt TIDAK BERJIWA.. mana hilang nilai kasih sayang??? mana silapnya???
.
.
kerajaan kah silap???
.
.
institusi keluarga kah yg silap???
.
.
peredaran zaman kah yg silap??
.
.
THINK!!!
.
.
bagaimana khalifah yg diutuskan utk menjaga dunia ini tergamak melakukan perkara sebegini???
.
.
membuang bayi yg x berdosa seakan2 bayi yg baru dilahirkan iteww seperti sampah... malahan sampah pun kita bungkus elok2 sblm membuangnya...
.
.
sampai hati mereka yg melakukan perkara ini... apakah nyawa mereka tiada nilai sesen pun??? apa dosa mereka??? adakah mereka lahir hanya untuk dibunuh oleh orang yg mengandungkan mereka atau yg menderma benih utk dikandungkan??
.
.
tidak kasihankah mereka yg tergamak membuangnya??? manakah nilai insani yg wujud sejak berabad lamanya?? pudarkah nilai itu?? padam kah nilai itu?? apa salah anak ini sehingga diperlakukan sedemikian???
.
.
oh, gambar ini mengundang pilu!!! dicampak ditengah jalan & dilanggar oleh kenderaan yg lalu lalang... nilainya seakan nyawa anak kucing... berapa harga bayi ini???
.
.
masih ramai yg inginkan anak... masih ramai yg boleh membantu... buang anak bukan jalan penyelesaian... malah ia spt bayang dosa yg akan mengikut kita sepanjang hayat..
.
.
jika bayi ini boleh berkata2, agak2 anda, apakah yg ingin diucapkan?? dia kan bertanya, mengapa saya dibunuh?? apa dosa saya?? saya juga manusia... saya juga ingin hidup seperti bayi2 lain... hinakah martabat saya?? malukah anda kerana melahirkan saya?? malukah anda kerana mengandungkan saya??? tidakkah terbit sebarang zarah kasih anda terhadap saya ketika saya menendang perut anda?? tidakkah anda berasa belasan ketika mendengar tangisan saya yg pertama?? tidakkah berasa belas ketika menatap wajah saya buat pertama kalinya??
.
.
jika sayang, mengapa saya anda buang?? jika kasih, kenapa saya anda sisih?? jika belas, kenapa saya anda tindas?? saya juga mahu hidup seperti anda.. saya juga ingin menghirup udara segar... saya juga ciptaan Allah.. malah saya juga suci seperti anak2 yg lain..
.
.
apakah yg difikir oleh sang durjana ini ketika membuang darah dagingnya sendiri?? apakah bayi ini tidak layak hidup di bumi hanya kerana tarafnya yg tidak sah?? apakah mereka yg membuang bayi ini rasa bahawa tindakan mereka ini lebih baik drp membiarkan bayi ini terus hidup??
.
.
manusia semakin hilang nilai.. dgn senang maruah digadai.. bayi dibiar terkulai.. MATI!! dlm tandas, sungai, kotak, beg, bungkus dgn tudung, tengah jalan, tepi longkang, dlm parit etc.. itu belum masuk kes pengguguran haram... insaflah... taubatlah... kembalilah...
.
.
.

You Might Also Like

2 comments:

  1. iyer..sgt menyayat hati..paper semalam pun ader lagi kes buang bayi..baby yg comel plak tuh..

    ReplyDelete